Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення Глинянської міської ради «Про встановлення щомісячної плати та встановлення додаткових пільг за навчання у Глинянській музичні школі

на 2024-2025 навчальний рік

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260, «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.1997 № 534, «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності», у зв’язку з тим, що на законодавчому рівні відбулися зміни, які впливають на собівартість послуги ( підвищення цін на енергоносії та комунальні послуги, підвищення мінімальної заробітної плати ) виникла необхідність переглянути затверджені у 2021 році розміри батьківської плати на місяць за навчання.

Значне зростання заробітної плати і зростання вартості енергоносіїв потребує значного збільшення асигнувань на утримання закладів. Однак, асигнувань із місцевого бюджету по загальному фонду кошторису недостатньо для забезпечення виконання Глинянською музичною школою функціональних обов’язків відповідно до Статуту в повному обсязі.

Значною частиною проекту регуляторного акту є затвердження пільгових категорій дітей, як це передбачено документами та встановлення додаткових пільг, завдяки можливостей бюджету.

Обґрунтування необхідності державного регулювання:

Збільшення витрат на утримання шкіл естетичного виховання дітей потребує врегулювання цього питання шляхом затвердження нових розмірів плати за навчання (батьківської плати) у Глинянській музичній школі.

  1. Цілі регулювання
    • отримання додаткових джерел фінансування для поліпшення статутної діяльності школи;
    • впорядкування цін на платні послуги, що надаються школою;

               спрямування  отриманих за      надані        послуги      коштів        на               покращення матеріально-технічної бази та інші видатки школи.

    • залучення до навчання дітей пільгових категорій;
  1. Визначення   та    оцінка    альтернативних   способів    досягнення визначених цілей.

Для забезпечення досягнення встановленої мети даним проектом регуляторного акта пропонується встановлення чітко визначених розмірів батьківської плати за навчання у Глинянській музичній школі відділу освіти, культури, молоді та спорту Глинянської міської ради.

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає. В умовах постійного підвищення цін на енергоносії та комунальні послуги, підвищення мінімальної заробітної плати залишити на теперішньому рівні витрати на утримання школи не є реальним.

Обраний спосіб:

-відповідає вимогам чинного законодавства;

  • забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
  • забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики;
  1. Механізм і заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми шляхом прийняття регуляторного акту.

На сьогодні фінансовий ресурс бюджету не забезпечує у повному обсязі потреби школи. Тому, виникає необхідність вишукувати додаткові фінансові можливості щодо належного утримання закладу.

Для розв’язання проблеми музична школа пропонує надання платних послуг. Перелік платних послуг, які можуть надаватися музичними школами, що утримуються за рахунок бюджетних коштів затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.1997 № 534 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності». Згідно цього переліку були розроблені розміри батьківської плати за навчання. В розрахунок розмірів були включені фактичні витрати музичної школи.

Таким чином, встановлення нових розмірів приведе до покращення фінансового стану музичної школи, часткового покриття видатків, пов’язаних з

його функціонуванням, утриманням та експлуатацією, що в свою чергу забезпечить зменшення обсягу видатків з місцевого бюджету та більш раціональне використання бюджетних надходжень.

  1. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття пропонованого регуляторного акта.

У разі прийняття регуляторного акта, музичною школою будуть реалізовані повноваження надані:

    • Законом України « Про освіту»;
    • Законом України «Про позашкільну освіту»;
    • Постановою КабінетуМіністрівУкраїнивід 25.03.1997 № 260 «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей»;
    • Постановою Кабінету МіністрівУкраїнивід 05.06.1997 № 534 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності»;
    • підпунктом 2 пункту а) статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Негативного впливу від прийняття нового регуляторного акта не передбачається. Для суб’єктів господарювання та населення впровадження цього регуляторного акта несе за собою незначне збільшення витрат щодо оплати платних послуг.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта.

Прийняття даного регуляторного акта дозволить чітко визначити затратний механізм бюджету та плати за навчання дітей (батьківської плати) Глинянської музичної школи відділу освіти, культури, молоді та спорту Глинянської міської ради. Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, що впливають на дію регуляторного акта буде зміна чинного законодавства та нормативно-правових актів у сфері початкової спеціалізованої мистецької освіти.

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.

Впровадження вимог цього регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету. Для суб’єктів господарської діяльності впровадження цього регуляторного акта також не потребує додаткових витрат.

Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акта.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акта

щодо правильності розрахунку плати за навчання дітей (батьківської плати) у Глинянській музичній школі здійснюється контролюючими органами.

  1. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акта. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси громади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання усіх форм власності.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, що виникнуть у різних груп суб’єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.

Таблиця вигоди та витрат

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органу місцевого

самоврядування

Збільшення власних надходжень музичної школи

Процедура розробки регуляторного акта

Інтереси суб’єктів господарювання

Розширення та покращення видів платних послуг у музичній школі

Часові та грошові витрати

 

Витрати або вигоди, які можуть виникнути внаслідок дії регуляторного акта не можуть бути кількісно визначеними. На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути погіршення умов проживання населення, зменшення фінансових ресурсів. Кількість наданих послуг визначити заздалегідь (навіть приблизно ) неможливо.

 

 

 

  1. Обгрунтування  запропонованого строку  чинності  регуляторного акту.

Термін   дії   запропонованого  регуляторного  акта   до   початку   нового

 

навчального року. Але при необхідності можливе внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства, інших необхідних випадках. У разі виникнення необхідності , до нього можуть бути внесені зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності.

  1. Показники результативності регуляторного акта.

Результативність даного проекту рішення буде відстежуватися за такими показниками:

Кількісними:

    • кількість вихованців, які навчаються в Глинянській дитячій музичній школі;

-кількість дітей пільгових категорій , що навчається в даному закладі;

    • плановий контингент учнів по школі; Якісними:
    • аналіз батьківської плати за фінансовий рік;
    • соціальна спрямованість даного проекту;
    • результативність діяльності закладу.
  1. Заходи з відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності цього рішення здійснюється відділом освіти, культури, молоді та спорту Глинянської міської ради згідно з Методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, за кількісними і якісними показниками з використанням статистичних та фактичних даних Глинянської музичної школи

Під час прийняття регуляторного акта, у встановлені чинним законодавством строки на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься відстеження результативності дії акта.

 

ГЛИНЯНСЬКА МІСЬКА РАДА

Львівського району , Львівської області
_______сесія______ скликання

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

від «_____»____________________ 2024 року

N ___________

 

Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в України», На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260, «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.1997 № 534, «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності», у зв’язку з тим, що на законодавчому рівні відбулися зміни, які впливають на собівартість послуги ( підвищення цін на енергоносії та комунальні послуги, підвищення мінімальної заробітної плати ) виникла необхідність переглянути затверджені у 2021 році розміри батьківської плати на місяць за навчання.

В И Р І Ш И Л А

1. Погодити наступні розміри щомісячної оплати за навчання дітей в Глинянській музичній школі:

- по класу фортепіано, гітари – 250,00 грн. (двісті пятдесят гривень);

- по класу бандури, акордеона, баяна, скрипки – 220,00 (двісті двадцять гривень)

2. Повністю звільнити від оплати за навчання:

- дітей-сиріт, та дітей позбавлених батьківського піклування;

- дітей з інвалідністю;

- дітей, батьки яких є учасниками бойових дій.

3. Зменшити оплату за навчання в музичній школі на 50% для:

- дітей-напівсиріт (у випадку, коли один з батьків помер або за рішенням суду визнаний безвісти зниклий);

- дітей, матері яких мають звання «Мати-героїня», якщо двоє або більше дітей з однієї сімї навчаються в музичній школі.

4. Зменшити оплату на 30% для:

- дітей з багатодітних сімей (троє і більше дітей до 18-ти років);

- одиноких матерів.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на голову Глинянської міської ради Володимира ЧОРНОПИСА.