📑 Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану − важливі документи, бо вони «супроводжують» людину все життя.

❌ Без них неможливо отримати паспорт, оформити пенсію, вирішити спадкову справу або провести будь-які інші юридичні дії.

❕Цими документами громадяни користуються постійно. 👉 Однак, бувають випадки, коли оригінал свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено.

У цьому випадку, Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» передбачено повторну видачу документів відділами державної реєстрації актів цивільного стану.

Відтак, у разі втрати свідоцтва або витягу про народження, смерть, зміну імені та шлюб, Ви можете замовити його повторно на порталі ДІЯ, або офлайн у відділі ДРАЦС.

Для цього достатньо буде заповнити заяву.

❓Як це зробити?

✅ Онлайн через портал ДІЯ

1. Натисніть Подати заяву, авторизуйтесь або зареєструйтесь у кабінеті громадянина.

2. Заповніть онлайн-форму для повторного отримання свідоцтва.

3. Виберіть, як хочете отримати документ:

📍у найближчому ДРАЦС;

📍у відділенні чи кур’єром Укрпошти.

4. Оплатіть послугу.

5. Переглядайте статус заяви в кабінеті громадянина в розділі Послуги — Замовлені послуги та очікуйте сповіщення на пошту.

6. Отримайте документ вибраним способом.

✅ Офлайн

1. Зверніться до найближчого відділу ДРАЦС.

2. Напишіть заяву про повторну видачу свідоцтва та отримайте документ.

Особам, які звернулися до відділу ДРАЦС особисто, свідоцтво про народження повторно видається того самого дня при пред'явленні паспорта.

❗️Звертаємо увагу ❗️Повторно видане свідоцтво має таку ж юридичну силу, як і попередньо виданий документ.

❓Як отримати документ, якщо минуло 7️⃣5️⃣ років з моменту реєстрації народження?

ℹ️ Якщо актовий запис не поновлено протягом цих років, зверніться до державного архіву області та замовте дублікат.

❓Чи можна отримати послуги ДРАЦС за кордоном?

Так, послуги та документи доступні такими способами:

❇️ у дипломатичних представництвах та консульських установах України за кордоном;

❇️ через Міністерство закордонних справ України за заявою або анкетою. Документ має підписати людина, яка запитує документи.

‼️Зверніть увагу: документи органів ДРАЦС можуть повторно видаватись третій особі за наявності довіреності.

Вона має бути посвідчена відповідно до Закону України «Про нотаріат», або документа, що посвідчує повноваження представника, відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Якщо довіреною особою є адвокат, йому потрібно показати ордер та завірену копію договору про надання правової допомоги.